Ich habe den Autor angemailt...keine Antwort !
Folgendes Problem:
kopiere "wep7_railgun_lda.pk3" ins BASEQ3, starte Q3-EXE im Softwaremode (nicht ioQuake)! Starte als Beispiel Map Q3TOURNEY3 (weil dort die Waffe zu sehen ist). Dann siehst du wie geil die Railgun aussieht. Wenn du schiesst, ändert sich nochmal die Grafik.
Wenn du jetzt ioQUAKE startest, funktioniert die Waffe auch, aber die Grafik ist eingefroren (sieht scheisse aus). Ich kann nicht programmieren, kann mir aber vorstellen, das in der .pk3 die Datei "LDArailgun.shader" evtl. gepatched werden kann ?
Wäre schön wenn jemand die "wep7_railgun_lda.pk3" patchen könnte, so dass die unter ioQUAKE auch grafisch toll aussieht !
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Is there anyone on the forum who can "fix" a Q3 gun ?
the .pk3 file from 2002 is here for download:
drive.google.com/f...61LpvEte_U/view
I have emailed the author...no reply !
The following problem:
copy "wep7_railgun_lda.pk3" into BASEQ3, start Q3-EXE in softwaremode (not ioQuake) ! Start as example map Q3TOURNEY3 (because there you can see the gun). Then you see how cool the railgun looks. When you shoot, the graphic changes again.
If you now start ioQUAKE, the gun also works, but the graphics is frozen (looks like shit). I can't program, but I can imagine that in the .pk3 the file "LDArailgun.shader" can be patched ?
Would be nice if someone could patch the "wep7_railgun_lda.pk3", so that it looks graphically great under ioQUAKE !
Edited 23.66 hours after the original posting.
If you want to try it, copy and paste the text below into the top of scripts/LDArailgun.shader
Open the .shader file in any a text editor.
models/weapons2/railgun/LDArailgun2.glow
{
sort additive
cull disable
{
map models/weapons2/railgun/LDArailgun2.glow.jpg
blendfunc add
rgbGen entity
tcMod scroll -2 0
}
{
map models/weapons2/railgun/LDArailgun4.jpg
blendfunc add
rgbGen entity
tcMod scroll 3 -1
tcMod turb 3 0.1 0 3
}
}
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